NCR-Promotieshoot-783.jpg

KOFFIE

OP HET WERK

5 KOFFIE TRENDS OP HET WERK

Ben jij benieuwd wat nu eigenlijk de koffie trends op kantoor zijn? Mensen drinken het om veel verschillende redenen, om even bij te kletsen met een collega of bijvoorbeeld om weer wakker te worden daarom is het erg belangrijk om op de hoogte te zijn van de trends in de koffie branche. 

1. Traceerbaarheid van koffie
Welke bonen worden er gebruikt? waar komen deze vandaan, Hoe eerlijk is de handel? etc.

Dat geldt ook voor de inkopers of inkoopteams, die willen ook over deze informatie beschikken

om de keuze voor een leverancier mede op te baseren.

Lees hier waar NOORD koffie vandaan komt.

2. Duurzaamheid
Mensen worden er zich bewuster van dat koffies zonder een keurmerk toch nog hoog kan scoren

op duurzaamheid. Dat zit dan niet alleen in het niet gebruiken van bestrijdingsmiddelen,  

maar bijvoorbeeld ook in het niet omkappen van bomen op de koffieplantages zodat vogels niet worden verjaagd. Duurzaamheid gaat ook over werkverhoudingen, Duurzaamheid 

gaat ook over werkverhoudingen, over de verpakking, over de transportkilometers en de manier waarop de koffie wordt vervoerd.

Lees hier wat NOORD bijdraagt aan mens en natuur.

3. Circulair
Je kunt denken aan korting als je je eigen koffiebeker meeneemt, take away-bekers die je laat recyclen en terugkomen als wc-papier of als keepcup , koffieprut niet weggooien maar hergebruiken bij de productie van zeep, het kweken van oesterzwammen of bij het fabriceren van producten op kunstharsbasis zoals dienbladen. Circulariteit is verder terug te vinden als koffie in de keuken wordt gebruikt. De bes, cascara, bloesem of andere koffiereststromen zijn allemaal te gebruiken in de keuken. 

Lees hier over de circulariteit van NOORD

4. Melkvervangers
Je ziet het aantal mensen, dat liever geen melk in de koffie gebruikt, toenemen, bijvoorbeeld in verband met een allergie of met oog op dierenwelzijn. Het gevolg is dat producten als soya-, haver-, amandel-, cashew-, macadamia-, rijst- en kokosmelk steeds vaker hun intrede doen in de espressobar. In de volksmond wordt trouwens vaak het woord ‘melk’ gebruikt, maar eigenlijk klopt dat niet, het is geen zuivel. Op de verpakking zie je dan ook altijd de term ‘drink’ staan.’

Een cappuccino is bedacht met een bepaald idee. Je hebt een espresso als basis, die is relatief bitter en geconcentreerd. Doe je daar melk bij dan wordt deze zoeter, romiger en voller van smaak. Met een melkvervanger kun je nooit diezelfde smaak bereiken. De opkomst van melkvervangers is een voordeel van de bemande espressobar. In volautomaten zijn deze melkvarianten nog niet beschikbaar. 

5. De americano  
Deze koffie bestaad uit 150 ml heet water met daarop een espresso van ongeveer 30 ml. Mensen vinden een Americano lekker, omdat een espresso vaak als te sterk wordt ervaren. Met een Americano krijgt je meer volume, maar met behoud van de smaakaspecten van de originele espresso. 

Benieuwd naar hoe NOORD koffie smaakt? Klik hier voor een gratis proeverij!

Op zoek naar koffie machines voor op het werk? Klik dan hier!

Fairtrade 2020.png